Isteri sakit belakang,suami buat tak kisah

Isteri sakit belakang,suami tak kisah


Mengalami sakit belakang adalah perkara biasa bagi kaum hawa kerana kerja rumah tak pernah habis. Tambah parah lagi kalau jenis yang tak jaga makan.




Wanita memerlukan kalsium yang banyak apatah lagi merekah yang menyusuhkan anak ataupun tengah mengandung. Memang manusia mempunyai gudang kalsium dalam badan iaitu tulang belakang tetapi jika sentiasa mengambil kalsium daripada gudang, lama-lama gudang boleh kosong. Apabila gudang kosong apalah gunanya tempat besar macam tu kalau dah tak ada isi lagi,benda simpanan dah tak ada. Begitulah perumpamaan Kalsium tulang belakang  dengan gudang tu.

Sang suami kena lah alert benda macam ni sebab banyak sangat kerja si isteri. Urutlah belang yang sakit dan belikan si dia makanan tambahan kalsium untuk memudahkannya membereskan urusan rumah. Ada beberapa member saya yang buat bo**h jek walaupun si isteri macam-macam sakit. Tapi yang biasa saya dengar sakit belakang,kaki dan leher. Kecian kat member, maklumlah suri rumah. Yang lebih parah ada suami yang paksa kerja sebab pendapatannya tidak cukup untuk menampung perbelanjaan dan hutang piutang yang ada. Itu satu hal, sakit hati,sakit badan semua ada. Sabar je la sahabat,ada gaji sendiri kan? Pada saya better la standby pil kalsium tapi makan ikut aturan,jangan main hentam jek ye.

Berbalik pada tajuk, sebagai suri rumah wanita perlu pandai membahagikan masa,apatah lagi yang bekerja. Kena ada masa untuk diri sendiri,maksudnya urutan tradisional jangan dilupakan. Bidan masih ramai lagi,malahan ada yang boleh datang ke rumah dengan invite melalui FB saja.

Cadangan yang lain, jangan paksa diri sendiri untuk membuat semua tugasan. Badan kita bukannya robot, kita perlukan rehat juga. Kalau dah terlalu banyak kerja rumah, simpan untuk keesokan harinya. Dan mana yang boleh dilakukan bersama-sama suami simpanlah kerja tu untuk hujung minggu sebagai aktiviti bersama.

Ni salah satu luahan isteri:



Game,penat bekerja,stress adalah sebab-sebab yang popular lelaki/suami buat tak tahu bila pasangan mengadu sakit belakang.

So sebagai wanita saya rasa tak payah mengadu pun tak pe,kita jaga diri sendiri dengan baik. Makan yang berkhasiat dan selalu lah happy kan diri. Mengadu kepada Yang Esa lagi melegakan dan mengurangkan beban. Kadang-kadang kita kena fham tekanan yang dihadapi oleh sang suami,malahan kita pula yang melegakan sakit belakang,tengkuk si dia kan.


Maklumat tambahan

PIL KALSIUM SHAKLEE

Siapakah yang sesuai untuk mengambil ostematrix?

  • Mereka yang alah pada susu.
  • Mereka yang selalu sembelit.
  • Mereka yang berisiko menghidap osteoporosis.
  • Ibu hamil dan ibu menyusu.
  • Mereka yang sering letih.
  • Mereka yang susah bangun pagi.
  • Mereka yang sering kebas tangan dan kaki.
  • Mereka yang ada tekanan darah tdk seimbang.
  • Mereka yang sakit belakang ketika hamil.
  • Mereka yang mengalami masalah kuku, kulit & rambut kasar.
  • Mereka yang kerap kram kaki.

Testimoni












Sebarang pertanyaan sila hubungi saya:



0