Kanser,Jangan dekatiKu!

Sebut perkataan kanser je dah takut ni kan pulak kalau menghidapinya. Nauzubillahiminzalik...Semoga kita dipelihara daripda sebarang penyakit dan sentiasa dikurniakan rezeki kesihatan yang berpanjangan.

Bila dengar ada orang kena kanser mesti otak ligat nak cari penyebab macam mana dia boleh terkena kanser. "Oh, dia memang handle bahan kimia, patutlah kena" tak pun " dia hari-hari stress memang boleh kena". Mungkin itu antara perkataan yang keluar daripada mulut kita. Tapi, apa sebenarnya penyebab kanser ni terjadi?

Apa yang saya belajar dulu dalam kelas biologi masa kat UTM dulu, DNA dalam sel kita ni memang ada set arahan macam mana sel nak membahagi dan macam mana nak tumbuh. Apabila terjadi MUTASI atau perubahan pada DNA maka set arahan untuk sel membahagi dan tumbuh tu dah terganggu. 

 Sebab itu memang saya rekemen gila-gila VIVIX ni kepada semua terutama mereka yang terdedah kepada bahan kimia dan para perokok tegar ni. VIVIX ni melindungi dan memperbaiki DNA dan ia merupakan antioksidan yang sangat tinggi. Dan dengan itu MUTASI yang saya sebutkan tu takkan terjadi,In sha Allah. Faham tak apa yang saya cakap ni? Tak faham hubungi saya, nanti tanyalah banyak-banyak soalan pun. Dan saya akan jawab berdasarkan pengetahuan yang saya dapat daripada U dulu dan apa yang diberitahu oleh nutritionist.

Bab-bab nak elak kanser ni daripada jadi saya memang galakkan pengambilan antioksidan. Antioksidan tu kita boleh dapat daripada diet pemakanan kita hari-hari. Antara makanan antioksidan adalah:



  • Kurma ( haaaah? sebab tu ia menjadi makanan sunnah
  • Teh hijau
  • Tumbuhan yang ada polyfenol
  • Tumbuhan yang mengandungi Vitamin C
  • Tumbuhan yang mengandungi Vitamin E
  • Tumbuhan yang mengandungi Beta karoten
Dan banyak lagi la, nanti saya akan sharing mengenai antioksidan ni tapi bukan kali ni yee. Apa yang saya nak persoalkan kita makan ke sumber antioksidan ni setiap hari dan mengikut kadar yang betul? 
So,adakah kita tededah kepada kanser? Fikir-fikirkan...

Ni dia Vivix yang saya maksudkan
Retail Price RM475

Nak beli hubungi saya
Nak murah? Hubungi saya
Nak daftar jadi ahli Shaklee pun boleh





0