Keputihan pada wanita

Keputihan pada wanita

Seorang sahabat memberitahu saya bahawa penjual jamu ada bagi tahu dia bahawa perempuan macam kita ni kalau tak ada keputihan maksudnya ia tersimpan je kat dalam tu. Betukah begitu? Sangat pelik penjual jamu itu. Sudah tentulah keputihan adalah disebabkan infection atau jangkitan kuman pada bahagian faraj wanita. I juga akan ada pada sesetengah wanita pada peringkat ovulasi atau pada waktu subur. Mungkin penjual jamu tu tak belajar sains agaknya.


Keputihan boleh menyebabkan kegatalan pada bahagian sulit wanita. Ia bukan sahaja dikira sebagai najis dalam Islam tapi ia juga merupaka salah satu penyakit dan harus la kita mengubati penyakit tersebut.

Pelbagai kaedah yang boleh dilakukan untuk mengelakkan keputihan dan salah satunya adalah dengan menjaga kebersihan. Cara membasuh bahagian sulit tersebut hendaklah betul dari segi penggunaan sabun,cara menggosok dan sebagainya. Selain itu penggunaan seluar dalam yang sesuai juga adalah penting. Pemakaian seluar yang ketat boleh menyumbang kepada terjadinya keputihan.

Shaklee mempunyai beberapa vitamin yang sesuai diamalkan oleh wanita untuk mengelakkan keputihan dan membantu menghilangkannya jika tengah mengalami.

Alfalfa
 Ia merupakan tumbuhan yang beralkali dan merupakan anti kulat. Kawan indonesia saya puji alfalfa ni sebab baru beberapa hari makan dah berkesan. Kredit to amel,batam.

Garlic
Merupakan antibiotik semulajadi ( tak perlu pil sentetik dan mengandungi drug tu), anti kulat dan membantu tingkatkan sistem imun badan kita

GLA complex
Terkenal dalam bab-bab menstabilkan hormon dan menghalang daripada infeksi kulat merebak


Berminat Nak Menghilangkan Masalah Keputihan?



Harga satu Set Merawat Keputihan yang membantu menghilangkan keputihan anda yang sudah bertukar warna kuning atau hijau, yang menghilangkan kegatalan akibat keputihan, harga satu Set hanya RM 200 sahaja.


Hubungi saya sekarang!!


0