Mata yang tak cantik tanda kolesterol tinggi




Pernah kah anda melihat rakan-rakan atau sedara mara yang anda tanda ni?

Ni adalah salah satu simptom kolesterol dalam darah adalah tinggi dan anda patut berjumpa doktor sekiranya terdapat tanda seperti ini. Bukan semua orang yang mempunyai kolesterol tinggi mempunyai simptom kolesterol tinggi dalam darah. Sebab itu ramai yang mati mengejut akibat serangan jantung. Penyakit jantung adalah disebabkan kolesterol yang tinggi dalam darah dan membentuk plak pada arteri yang menyebabkan jantung bekerja lebih keras untuk mengepam darah ke seluruh badan.

Saya pernah terjumpa satu kakak ni kat satu klinik swasta di Kota Tinggi dia ada tanda kunng-kuning tu kat mata dan saya berboraklah dengan dia kenapa datang klinik. Katanya dah buat appointment ngan Doc untuk buang "benda" kuning tu. Dalam hati saya dia ni tau tak tu tanda dia kena jaga pemakanan. Tapi segan punya pasal saya diamkan jek la. Tengok gaya dia macam benda tu seolah-olah luaran semata-mata dan tak ada kaitan dengan organ dalaman. 

Selain daripada itu, tanda yang paling biasa kita tahu adalah merasa tengkuk sakit dan sakit kepala. Jika kerap sangat mengalami sakit kepala dan tengkuk sila berjumpa dengan doktor.

Mudah mengantuk juga adalah salah satu tanda kita mempunyai kolesterol yang tinggi. Walaupun dah cukup tidur dan tidak kepenatan mata asyik nak terkatup je. Kalau dah macam tu, tanya doktor dan mereka biasanya akan mengambil sampel darah dan mengambil bacaan tekanan darah.

Selain itu, kaki kerap sangat dilanda semut-semut (bahasa saya sendiri). Rasa macam kaki diurung semut selalu. Berkemungkinan kalau bukan kekurangan kalsium anda mengalami kolesterol yang tinggi.

Anda mungkin meminati produk semulajadi yang dapat menurunkan kolesterol anda.
ELAk Kolesterol Masuk dalam darah

 Membakar lemak
Membakar lemak/melicin salur darah


Untuk sebarang order dan pertanyaan sila hubungi saya: 
0