Vitamin jantung

Kematian disebabkan sakit jantung sudah menjadi trend di malaysia. Dengan makanan yang tinggi kalori dan sedap-sedap belaka,kita selalu terleka kerana kesedapan tersebut jantung menjadi semakin bekerja keras untuk mengepam darah. Akibatnya? Mungkin saat ini ada yang tengah menunggu untuk pembedahan bypass. Pernakah anda melihat cara pembedahan tersebut? Sila lah google untuk tengok lebih dekat cara pembedahan ini dilakukan. Ngeri saya tengok dan rasa tak sanggup meneruskan video tersebut.



Tahukah anda kolesterol yang tinggi merupakan penyumbang utama kepada sakit jantung? Kita selalu pandang remeh pada nasi lemak, lodeh, lontong semua tu. Hakikatnya semua tu adalah berkolesterol tinggi dan boleh menyebabkan jantung kita tersumbat kerana plak LDL kat jantung.

Jadi, macam mana kita nak buat?

Selalulah bersenam dan mulai sekarang jaga makanan kita.
Itu adalah ayat yang biasa doktor kasi.

Bagi mereka yang susah nak kontrol makan ni, saya cadangkan anda mengambil Phytocol St. Ia merupakan produk terbaru shaklee yang membolehkan kolesterol LDL tidak diserap ke dalam salur darah kita. Dengan pengambilannya sebelum makan, kita dapat mengelakkan kolesterol jahat tersingkir melalui sistem penghadaman kita iaitu najis.


Selain daripada itu, pengambilan omega juga penting. Omega itu apa? Ia adalah minyak ikan dan shaklee mengeluarkan minyak ikan yang diberi nama omegaguard. Ia membantu peredaran darah dengan menyingkirkan LDL iaitu kolesterol jahat dan membuka salur darah agar jantung berfungsi dengan baik.
Para pesakit jantung juga sangat digalakkan mengambil suplemen coQ untuk memberi tenaga kepada jantung seterusnya membantu menguatkan jantung. Dalam shaklee ia digelar Coq Health. Ia merupakan produk yang semulajadi dan tanpa pengawet serta perasa tambahan.



Selain itu, pengambilan Vitamin C juga penting untuk mengelakkan pembekuan darah.


Akhir sekali, suka saya menasihati diri sendiri dan juga rakan-rakan jangan bertindak terlalu lambat kerana keputusan berada di tangan anda.
Bertindaklah sekarang.




0