Vitamin Pengikat Kasih Sayang

Vitamin penguat kasih sayang? Ya, suami isteri mesti kena berkasih sayang sampai akhir hayat. Tetapi ramai yang terkandas di tengah jalan. Jangan berputus asa, banyak kaedah yang boleh diamalkan untuk menguatkan kasih sayang itu.  Antaranya dengan mengamalkan surah-surah tertentu, dengan menarik perhatian pasangan juga dengan menjaga penampilan diri serta kecergasan badan.

Apa yang saya ingin kongsikan ini adalah mengenai kecergasan badan serta kecantikan serta kemachoan diri kita. Cukup cantikkah anda? Cukup macho kah anda? dan anda betul-betul cergas. Cergas ni besar maksudnya, badan sihat membuat kerja,itu cergas namanya. Badan tak cepat letih,bertenaga,itu cergas namanya. Dan anda berpuas hati dengan game malam tadi pun cergas juga. Haaahhh, jangan nak membiru otak tu.

Apa yang saya nak sharing adalah vitamin untuk kedua-dua pasangan suami isteri yang membantu anda menjalani kehidupan yang semakin stress dan sibuk.

Untuk si suami, saya mencadangkan anda mengambil Zink compleks. Kenapa Zink Kompleks? Sebab ia memperbaiki kemampuan seks lelaki,impoten, meninggikan kiraan sperma. Zink yang cukup memastikan keupayaan seks yang bertenaga.  Ia juga mempertingkatkan sistem imun  dengan pengeluaran T-cell untuk menentang kanser dan menghalang infeksi . Selain itu, ia juga dapat melindungi kesihatan prostat. Tahukah anda semakin berusia,prostat akan semakin membesar menyebabkan ketidakselesaan pada tubuh lelaki.


Selain itu, saya cadangkan para lelaki mengambil vitamin E. Untuk apa? Pengambilan 800IU vitamin E dapat mengekalkan kesihatan jantung, melindungi sel darah merah, meningkatkan kolesterol HDL( kolesterol baik), mengurangkan tekanan darah,. Ia merupakan antioksidan yang kuat dan berkesan melawan kanser,mengukuhkan sistem imun, menghalang atau melambatkan pertumbuhan tumor. Selain itu ia juga mempertingkatkan kemampuan reproduktif dengan meningkatkan kiraan sperma mereka.
 Bagi wanita pula, mereka banyak kehilangan kalsium selepas melahirkan anak dan semasa menyusukan anak. Saya cadangkan pengambilan ostematrix di mana ia mencukupkan kalsium yang sepatutnya diperlukan oleh badan seorang wanita. Perasan tak selepas bersalin macam-macam rasa sakit kita hadapi? Sakit belakang, sakit urat, mudah rasa sejuk, itu semua merupakan tanda-tanda kekurangan kalsium. Perbezaan Shaklee dengan jenama lain adalah keselamatannya,semulajadi dan keberkesananya. Formula yang digunakan oleh Shaklee Unik iaitu dibuat daripada mineral semulajadi dan garam mineral laut mati serta mengandungin kalsium, magnesium,fosforus, Vitamin D, zink, kuprum,manganase dan boron. Semua nutrien ini perlu diambil bersama untuk penyerapan tubuh dan menghalang pengendapan sesetengah mineral. Supplemen kalsium akan meningkatkan ketumpatan tulang wanita yang telah berumur secara berkesan.

Gla juga penting kepada wanita. Dengan persekitaran yang mencabar, pemakanan dan rutin harian yang mencabar,hormon wanita menjadi tidak stabil dan memerlukan sokongan suplemen. GLA Kompleks berfungsi menstabilkan hormon estrogen dan mereka yang tengah mengalami simptom menopaus boleh mengawalnya dengan pengambilan GLA secara berterusan. Fibroid juga boleh kecut dengan GLA ni tau.

Terdapat beberapa nutrisi yang elok diamalkan oleh kedua-dua pasangan seperti minyak ikan,B compleks,Multivitamin dan multimineral, Protein yang bukan GMO. Minyal ikan shaklee merupakan minyak ikan yang terbaik di pasaran dan di dunia serta tiada tandingan setakat ni. Kenapa ia terbaik? Kebanyakan pengeluar minyak ikan menggunakan kaedah penyulingan tekanan tinggi untuk mengekstrak minyak ikan. Kaedah ini bukan sahaja memusnahkan sesetengah nutrien tetapi juga tidak boleh menapis kandungan logam yang sangat berbahaya kepada tubuh kita. Sekarang pencemaran semakin banyak dan dengan kaedah seperti ini membolehkan minyak ikan tidak lagi selamat untuk kita. Tetapi shaklee menggunakan kaedah ultratulen bergred farmaseutikal untuk menghasilkan OMEGAGUARD. Ia adalah kaedah terkini yang boleh mengekstrak asid lemak omega-3 yang paling tulen dan paling semulajadi serta menyingkirkan logam berat seperti plumbum(bahaya kepada otak), merkuri,arsenik,kadmium,dioksin dan PCB. Suka saya mengingatkan, ramai para mak ayah yang tak tahu kesan jangka masa panjang logam berat ni. Ini lah yang menyebabkan kanser kepada tubuh kita. Omegaguard membekalkan 905mg asid lemak omega-3 asid lemak omega-3 EPA dan DHA. Anak saya sekarang sudah mula mengamalkan omegaguard ini walaupun baru berumur setahun. Kenapa saya bagi? Sebab saya tengok bila dia selesama atau batuk leher berbunyi semacam je. Alhamdulillah sekarang dah ok, takut juga kena asma sebelum bagi omegaguard masa tu.




Vitalea- adalah multivitamin dan multimineral yang lengkap. Jangan main-main, Dr Mahathir kita pun makan vitamin ni tau.

Dengan kesihatan yang tip-top, kita akan menjadi seorang yang positif, dapat menahan stress dengan baik dan sekaligus merapatkan hubungan kasih sayang dengan orang sekeliling. Sebab itu lah yang saya namakan vitamin pengikat kasih sayang. Sekian.

Sila hubungi saya untuk sebarang pertanyaan:


0