ESP soya terbaik

Pernah dengar ESP? Takkan lah tak pernah dengar pulak. Ia merupakan salah satu produk hot Shaklee dan peminat rata-rata adalah kaum hawa. Kenapa kaum Hawa? Sebab mereka nak kelihatan cantik, nak menyusukan anak dengan susu ibu yang berkualiti, nak kelihatan ramping.

Kenapa saya katakan ESP ni soya terbaik?
Cuba kaji soya yang kita beli kat tepi jalan tu. Cari mana kilang yang membuat soya tu dan kemudian cari sumber daripada mana datang soya tu. Mostly come from China ok. China? Yeee..sebab supplier soya sana lagi murah. Mana yang paling murah kat sana lah biasanya pengeluar atau pengilang susu soya ambil stok. Dan anda rasa macam mana keadaan kat China sana? Hehehe...

ESP diperbuat daripada soya yang bukan sama sekali GMO. GMO ni geneticly modified organisme yang bermaksud organisma yang diubah suai secara genetik. Ramai pengusaha yang mengubahsuai genetik untuk meningkatkan pengeluaran dan melindungi tanaman daripada serangan serangga. Sedangkan serangga pun takut nak makan tanaman mereka,kita pula yang terlebih berani memakannya.
Dalam soal ni sebenarnya bukan berani tak berani tetapi lebih kepada tidak tahu. Betul tak?

Tetapi ESP ni memang sudah dipastikan bukan dihasilkan menggunakan soya yang diubah genetiknya tetapi ditanam seperti biasa dan hanya menggunakan bahan semulajadi.

Apa yang bagusnya dengan produk Shaklee ni, setiap kali nak buat batch baru semua bahan yang digunakan untuk menghasilkan produk akan diuji terlebih dahulu. Ujian bahan kimia, ujian genetiknya ubah tak ubah, ujian baja yang digunakan,macam-macam lah ujian untuk memastikan produk yang dihasilkan selamat, semulajadi dan berkesan.

Anda pernah minum soya? Cuba bezakan rasanya dengan ESP Shaklee ni. ESP low Glisemik yang bermaksud ianya sangat sesuai untuk penghidap kencing manis.

ESP juga merupakan sumber protein yang terbaik. Bagi mereka yang kekurangan protein boleh la mencubanya hari ini.

Kalau tidak cukup protein apa akan berlaku?

  • rasa lemah, lesu, tak bermaya
  • kolesterol tinggi, tekanan darah rendah
  • punca ulser perut,ulser usus.
  • luka lambat sembuh akhirnya berparut.
  • ganggu penglihatan / lama kelamaan jadi kabur.
  • antibodi tak kuat. Bila kurang protein, badan tak boleh nak lawan penyakit yang datang. Kurang ketahanan.
Jika berminat sila hubungi saya:

0