Fungsi Kolagen Shaklee

Korang pernah nampak tak perempuan ke lelaki muka dia nampak berseri jek lepas tu jika anda kenal lah dia sihat je tak sakit pinggang la sakit sendi la. Biasanya orang macam tu mengambil kolagen yang cukup dalam diet harian mereka.


Semakin hari usia kita akan bertambah dan dengan pertambahan umur kita kolagen dalam tubuh juga akan berkurangan dan mengakibatkan garisan halus, kedutan dan kulit kendur mula kelihatan. Ia bukan nampak pada kulit muka sahaja tetapi buah dada, kulit tangan dan badan akan mula kendur. Yang wanita mesti akan highlight pada yang buah dada tu. So,mulai sekarang makan kolagen ye.

Kolagen Shaklee adalah special berbanding kolagen lain kerana ramuannya yang unik dan tiada pada mana-mana produk lain setakat ni. Kenapa saya cakap macam tu pula?


Sebab Kolagen Shaklee diekstrak daripada kolagen sisik ikan merah. Sisik ikan merah adalah sumber kolagen yang premium dengan kurangnya pencemaran dan kadar penyerapan yang tinggi berbanding kolagen haiwan lain.

Terdapat 6 lagi ramuan utama kolagen Shaklee selain daripada sisik ikan merah dan saya akan terangkan pada post yang lain sebab hari ni saya nak concentrate pada fungsi kolagen sahaja.

Selain daripada faktor usia, kerosakan kolagen juga boleh dipercepatkan oleh faktor lain seperti faktor luaran iaitu terdedah kepada matahari,radikal bebas di udara,air, merokok dan lain-lain lagi. Dengan pengambilan kolagen shaklee,usaha itu mampu membantu kulit kita dapat mengekalkan elastisiti semulajadi dan memperlahankan kehadiran kedut, kendur semua tu.

Dengan mengamalkan Kolagen Shaklee, Kita akan nampak lebih muda. Siapa yang pernah makan kolagen Shaklee sahaja akan faham statement saya ni.

  • Kolagen bermanfaat dalam membantu menguatkan rambut dan merangsang pertumbuhan semula. Jika anda rasa rambut anda liat bebenor nak tumbuh sila makan kolagen ye.
  • Kuku akan menjadi lebih kuat dan bintik putih tu akan hilang. Bintik putih yang wujud pada kuku anda menunjukkan anda kekurangan nutrisi kolagen. Pangkal kuku juga akan mengekalkan warna yang sihat
  • Kulit akan kurang kering dan elastisiti bertambah baik. Kulit juga akan cepat sembuh dan ini akan mengurangkan pembentukan parut
  • Membantu menghilangkan tanda penuaan. Tak percaya? Cuba dulu sekotak dan pasti anda berpuas hati
Dengan pengambilan Kolagen Shaklee kita juga akan rasa lebih muda. Rasa lebih muda bukan bererti usia kita kembali muda ya tetapi apa yang kita rasa tu penting.
  • Kolagen adalah sama penting untuk tulang sepertimana tulang memerlukan kalsium. Kolagen membantu menguatkan tulang dan mengurangkan kemungkinan menjadi rapuh
  • Kolagen juga membantu mengurangkan kesakitan dan geseran sendi. Sebab tu bila makin berusia makin pentinglah kolagen untuk dimakan ye
  • Baik untuk mata kerana kornea memerlukan kolagen dan ianya mengekalkan otot mata supaya tetap anjal. Cuba bezakan mata mereka yang makan kolagen denga yang tidak makan pada usia yang sama??
  • Kolagen juga memastikan otak sentiasa sihat. Sel gyla membekalkan nutrisi kepada otak dan ianya disokong oleh kolagen. Adalah penting untuk menentukan agar otak anda mendapat manfaat kolagen agar minda tetap dalam keadaan baik kerana kita akan semakin tua.
Saya dah terangkan fungsi kolagen Shaklee dan jika anda berminat sila hubungi saya. Jika anda nak murah lagi daftar jadi ahli dan whatsapp saya details anda ye.




0