Pentingnya air ditapis

Assalamualaikum dunia...

Hari ni saya nak crita pasal air kat sini ni haa. Adakah patut boleh berkarat pula air yang ditadah dalam jug? Tak patut kan..
Belum cerita lagi kat mesin basuh manual saya yang legend tu..abes baju kena karat setiap kali nak tadah air.

Itu yang kita nampak,agak2 air yang kita minum hari2 ni selamat ka tidak? Jawab lah sendiri. Semenjak penapis air saya ni pecah memang rasa tak selamat nak minum air,kulit pun dah jadi kering ni haa gara2 kurang minum air. Kalau dah nampak keladak air tu selepas dijerang mana nak ada selera nak minum.

Kenapa air mesti ditapis?

Piping kat malaysia memang dah cukup elok tapi yang kita takutkan heavy metal daripada piping tu. Perasan tak kalau air yang tak ditapis ni berkeladak lepas dijerang?

Selain itu, klorin yang tinggi dicampur dalam takungan juga salah satu sebab kenapa air perlu ditapis. Sebabnya ada certain orang yang sensitif pada air berklorin tinggi. Untuk pengetahuan semua klorin tu dicampur untuk membunuh kuman yang terdapat dalam air takungan. 

Pecaya tak ada orang yang akan gatal2 kulit bila mandi air yang berklorin tinggi. Ada certain orang terus batuk2. 

So,disini saya cadangkan bagi ang selalu balik kampung dan tak ada penapis tu,bole cuba penapis air shaklee ni. Mudah dibawak dan senang digunakan.

Tak sampai rm400 pun. 

Sila roger2 saya kat 018 2293772 jika berminat dengan mana2 produk shaklee

COD: Plentong, taman rinting,taman molek



0